Intervjuer

Här kommer vi att publicera lite intervjuer under och inför SM.


Först ut: Tävlingsledaren Niklas Andersson Eds PSK

Hej Niklas, du som är tävlingsledare, hur är pulsen nu 4 veckor innan tävling?

Svar: 85 och det får väl anses som rätt ok. Det är ju lite extra mycket nu som snurrar runt i huvudet. Känns väl ändå som vi har rätt bra koll.

Vad kan du säga om årets bana?

Svar: I år genomför vi mästerskapet under 3 dagar mot tidigare 2 dagar. Detta för att bättre orka med om man vill delta i alla klasser. Kan ju bli varmt om vi har tur. Själva banorna är lite olika varje tävlingsdag. Jag har försökt anpassa dem lite till de klasser som skjuts just den dagen. Lite nytt tänk på vissa poängmål kommer det också att bli.

Vad skall man tänka på innan man ger sig ut på årets magnumfält?

Svar: Att ha lite koll på kulbanan är rätt bra. Vissa mål är inte helt lätta att träffa kan jag tänka mig. Viktigast av allt är att ha kul, inte övertänka och bara skjuta. Lita på erfarenheten så går det nog bra.

Hur går förberedelserna?

Svar: Vi ligger ganska bra till. Har limmat några mål varje kväll senaste veckorna. Några mål och målställningar är dock kvar att göra. Priser är beställda. Kläder och kepsar likaså. Bemanningen av stationerna börjar falla på plats. Kiosken förlitar jag mig på att Rita har full koll på.

Hinner ni klart?

Svar: Jajamänsan, klart vi hinner bli färdiga. Vi gör allt vi kan för att ni skyttar skall få en rättvis, och förhoppningsvis lite utmanande bana att ta er an.

Vad skall man göra mer i Dalsland när man ändå är där?

Svar: Akvedukten i Håverud är lite häftig där båtar, tåg och bilar möts fast på olika höjder. Paddla kanot i våra många vattendrag är en fin avkoppling. En tur med passagerarbåt på Dalslands kanal är en magisk upplevelse. Finns naturligtvis mycket mer men man blir lätt lite hemmablind.

Till sist får du någon semester i år?

Svar: Ja, det får jag allt. Efter SM åker jag och hustrun ut på tur med Husbilen.